CFMOTO 675SR-R Bakal Mencabar Jenama Jepun dan Eropah

 




CFMOTO 675SR-R bukan kaleng-kaleng desainnya.Pasti meleleh air lior peminat SBK  khususnya mereka yang baru berjinak dengan segmen SBK. 

"Lawan Tetap Lawan" demikian prinsip pengeluar motosikal dari China yang mana umum mengetahui mutakhir ini jenama Jepun agak ketandusan idea-idea baru dalam melahirkan produk terkini mereka. 

Kesempatan ini tidak disia-siakan oleh pengeluar motosikal dari China dalam mempromosikan produk mereka agar ianya setanding dengan pengeluar motosikal dari Eropah. 

Teknoloji dan desain yang dihasilkan dalam menghasilkan motosikal harus dipuji.Dimana setiap keluaran CFMoto sentiasa dikemaskini bagi memenuhi citarasa peminat motosikal di seluruh dunia. 



Malaysia merupakan sebuah negara sasaran bagi pengeluar motosikal China.Buktinya banyak produk motosikal dari negara Tembok Besar menjalar di jalanraya negara kita.

Lima tahun lepas mungkin sukar bagi peminat dua roda di negara kita menerima model dan jenama keluaran China,ini berdasarkan faktor kesukaran mendapat alat ganti dan jenama yang tidak popular di pasaran antarabangsa. 



Namun kemajuan yang ditonjolkan oleh CFMoto dengan menyertai Kejohanan Moto Dunia MotoGP dalam Moto2 dan Moto3 teah menambah keyakinan peminat motosikal di negara kita terhadap jenama berkenaan. 

Bercerita tentang model CFMoto 675SR-R.Prototaip model ini pertama kali  dipertontonkan pada September 2023 di Zhuzhou International Circuit. Dan pendedahan seterusnya di EICMA November 2023.




 Apa yang mengejutkan jentera ini dinamakan sebagai CFMOTO 675SR-R ASPAR EDITION. Dan warna motosikal ini turut diwarnakan sama seperti Pasukan ASPAR yang menyertai Kejuaraan Dunia Moto 2 dan Moto3. 

Casis dan Swingarm model ini menggunakan bahan dari Aliminium bagi mengurangkan berat. Selain dari itu terdapat winglet yang dpadankan mengikut trend motosikal MotoGP. 




Sumber yang kami dapat menyatakan CFMoto 675SR-R ini akan diperkenalkan ke pasaran global.Persoalannya adakah model ini akan masuk ke pasaran negara kita? 

Andai kata CFMoto 675SR-R berjaya menembusi pasaran negra kita,sudah pasti ianya bakal mengugat model yang sama kelas dengannya. 


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 Syarat Melayakkan Anda Automatik Mendapat Lesen B Dari Lesen B2

9 Motosikal Berkuasa Tinggi Dirampas - Kastam

2 Model Suzuki dan 1 Model Honda Terlibat Dalam Panggilan Semula Oleh JPJ